четвъртък, 18 април 2013 г.

устояване

                                                                         снимка: Ани Колиер

“Затруднява ни живота с достойнството и себеуважението си”
Реших да ги отхвърля - като ненужна стара дреха

Нямам угризения - искам да устоя на характера си
Тренирам волята си - до къде мога да стигна

Скуката и съжаленията са ми чужди
Днес всичко ме обгръща като в коприна

Не мога да деля с другите, иначе съм много всеотдайна
По-рядко угризения, по-често отстояване

Причина и следствие - същността на нещата
Убягват ми по пътя, който искам да извървя

Колебая се да нарека постъпките си красиви
Красотата е и в това да не променяш

Вчера се натъкнах на пейката, подари ми ружи там преди години
Натъжих се, но днес вече мисля за друго

Безсмислието на живота е в това да не сме отговорни
За себе си и другите, но поне да сме искрени

Изкушенията не са случайни явления
Живееш си спокойно и изведнъж някакво изкушение

Както казва Толстой: “Затъваме в блато и постоянно се измъкваме,
който е изменил на начина си на живот, прилича на облеклото на актьор,
избягал при пожар по време на представлението на улицата
с театрален костюм и грим.”

Няма коментари:

Публикуване на коментар